Cumu capisce l'asfaltu è chì sò u so usu?
U tempu di liberazione:2024-06-18
L'asfaltu hè un liquidu urganicu assai viscosu cù una superficia negra è hè soluble in disulfuru di carbonu (un liquidu giallu d'oru, malodore). Spessu esistenu in forma di asfaltu o tar.
L'asfaltu pò esse principarmenti divisu in trè tippi: pece di catrame di carbone, asfaltu di petroliu è asfaltu naturali: trà elli, u pece di catrame di carbone hè un subproduttu di coke. L'asfaltu di petroliu hè u residuu dopu a distillazione di l'oliu crudu. L'asfaltu naturali hè almacenatu sottu terra, è alcuni formanu dipositi minerali o s'accumulanu nantu à a superficia di a crosta terrestre.
U bitume in forma di asfaltu hè ottenutu da a raffinazione di l'oliu crudu per fraccionamentu. Hanu punti di ebollizione in u oliu crudu è sò sustanzi pisanti in u oliu crudu, cusì si trovanu à u fondu di e torre di fraccionamentu.
L'asfaltu in forma di catrame hè ottenutu da u trattamentu di a materia urganica (principalmente carbone) per via di a carbonizazione.
L'asfaltu hè spessu usatu in a custruzzione, cum'è e strade di pavimentazione. E strade pavimentate cù asfaltu è ghiaia sò chjamate strade asfaltate.